Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2007 22:29 - омузване
Автор: nav Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11814 Коментари: 28 Гласове:
0

Последна промяна: 29.09.2007 22:31


Подарявам това малко бижу на всички мои музи. Без тях нямаше да съм това, което съм. Написах го преди около две години, но се сещам за него всеки път, когато срещна изключителна жена, която ме прави по-истински.

През нощта имах гости, стари приятели. Бяха си същите.
‘Каква нощ’, каза замечтано Чоко, биейки чимбер на Боко, ‘красива и само по нощница’
‘Кога за последен път й надникна под нощницата?’
Този въпрос явно беше за мен, въпреки че Чоко смучеше току що ухапания си пръст, гледайки ядно надолу.
Наистина, кога ли беше? Сетих се за лятото в Уисконсин, където бях заобиколен от езеро и дървета, чувствайки се като Хенри Дейвид Торо край Уолдън. През деня четях и бродех по пътеките, а през деня стихоплетях и по малко работех. Нощем пък лежах на ливадата зад бунгалото и се разхождах по Млечния път. Отчупвах си по парченце, намигах си със звездите и се чувствах безсмъртен.
А сега тук живея като аристократ, дните ми минават в театър, кино, четене, общуване с умници - всичко, за което съм мечтал да имам време, и въпреки това нещо в мен остава празно.
‘Даа’, каза Боко, почуквайки по главата ми със свободната си ръка, кух кат лей . .’
В този миг Чоко най-после успя да го клъвне по сливиците . .
‘Хей, не е честно, на сън също боли.’
‘В комиксите честно няма’, ухили му се Чоко (в комиксите щъркелите могат), ‘ти всъщност нямаш сливици, защото си измислен.’
‘Тогава защо седиш в града, а не идеш сред природата?’, каза Боко и наплю Чоко в окото.
Такъв беше планът като се върнах в България, но се появиха диагнози, терапии и дълго нямаше мърдане от града.
‘Оправдания, оправдания. Какво като съм измислен, аз нали не знам за това, и си ме боли наистина.’
Мда, оправдания. Проблемите не са по-силни от стремежа към израстване. Бях забравил това. А толкова пъти съм го доказвал. Като помисля само . . .
‘Доказвал си, ама понякога без виагра няма доказване,’ каза джуджето Пишпунта, което пушеше пура и правеше кръгчета с ухо.
‘Ъхъ’, отвърна Хаяско (също джудже) от другия фотьойл, ‘а за сърбежи препоръчвам бобър.’
През последните месеци бобър ми беше йогата. Откакто почнах да се йогам ежедневно, мислите ми се прочистиха и . .
‘И се просълзявам като го слушам този’, каза Майора и ме стрелна със стъклен поглед, ‘направо ми се повдига от философстването му, а тук дори няма на коя да го сложа.’
Мда (пак), времето се претърколи и вече не ходя на терапия. Това не промени нещата. Забавлявам се, наливам се със знания, успявам във всичко и всички, но онази костилка най-вътре в мен, сърцевината (градът ме купи, трябва да си бръкна в джоба и да си извадя изводите) остава празна.
Виаграта вече не изглежда лош вариант. Първо ще пробвам еко вариант – обиколка на Родопите . .
‘А ако не ти стане, си изрежи ноктите и пак я пробвай’, обади се глас от корема на Чоко.
‘Ще му стане, ама като се върне в града пак ще му падне, знам го аз него’, добави Майора.
Как да не им се дразня на копелетата като са толкова прави. ‘Аз вас само ви сънувам, скапани измислици’, съснах почти насериозно.
‘Какво като съм нисък’, беше Хаяско, ‘ти пък ако беше истински, щеше ли да мрънкаш толкова?’
Точно тук се появи съвършеният образ на Дин и сънят ми стана мокър. Всички се изпокриха на сухо в килера. Изстихна. Гледах тръпнещата й усмивка. Нещо в мен се надигна и разбрах, никаква виагра няма да ме оправи, трябва ми муза. Пресегнах се да я докосна, но дори и на сън десет хиляди километра са си пак толкова. Взех лист и написах – като се събудя: 1. да си измия зъбите 2. да си направя йогата 3. да си намеря муза.

И си намерих. Дори е от женски пол. И е красива. И какво ли още не. Не, че тези неща са от значение (преди време музата ми беше котка). Единственото, най-важното – тя е огледалото, в което се виждам завършен, катализатотър, другият облак.
Пак съм мълния.

 

‘Възпявам електрическото тяло.
Пълчища от любими ме обгръщат,
обгръщам ги и аз, те не ме пускат,
додето аз не тръгна с тях, не им отвърна,
не ги пречистя и не ги изпълня
с душевна пълнота.’



Тагове:   омузване,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. norass - Една наздравица от една чужда муза :)))
30.09.2007 02:10
За теб.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=8387809
цитирай
2. nav - :)
30.09.2007 10:57
Ех, любимият ми Руми.
Мерсаж ))
цитирай
3. анонимен - nav
30.09.2007 12:29
емоциооо!! омузен
цитирай
4. анонимен - а мъжкият вариант на музата е...
30.09.2007 22:24
... муз:) Или мус. Може шоколадодов, може и с друг вкус. Може с вкус на джанки, например. Добавяме после щипка джинджифил и мммммммм.... вдъхновението избликва чак до сутринтааааа:)
цитирай
5. nav - ;)
01.10.2007 08:07
Музьо май ми пасва най-добре, а :)
цитирай
6. buboleche - Това беше много хубаво...
01.10.2007 12:12
Ех...:)
цитирай
7. nav - ;)))
04.10.2007 03:35
Копривата стига или за всички братя или за нито един ;)

Срока на годност на музата зависи от няколко фактора: квалитетност на марката, гъвкавост на материала, конски сили/кубатура на двигателя (за развиване на достатъчна скорост) и най-вече желание за промяна. Защото аз непрекъснато се превръщам, отвъд привързаностите и уюта на сигурността, стремежът ми към висините/дълбините е изпепеляващ. Така че само фениксовите успяват да се задържат до мен. Само влюбените в полета.
цитирай
8. анонимен - оазис или скрит кладенец?
04.10.2007 18:49
`Пустинята е хубава – каза Малкият принц – от това, че в нея има скрит кладенец.`

Пустинята е и `Господарят ме назначи за любима жена!`

http://www.vbox7.com/play:1e0d8662
цитирай
9. анонимен - ха честито ;)
05.10.2007 16:59
със здраве да ви го дишаме
цитирай
10. nav - Ами дишайте и за мен,
05.10.2007 18:50
щото в момента аз дишам основно прашен вегаски въздух (докато решавам задачи по статистика).
цитирай
11. nav - Хаха, добре, че се наведох, та иронията не ми строши главата.
05.10.2007 22:16
Споменавал съм разликата между музи и Муза. Засега се възползвам от спорадичната поява на първото. Второто още не ми се е случвало.
Тепърва ще срещна човека, който е постигнал себе си.
цитирай
12. norass - ...
06.10.2007 01:25
А котката...?
цитирай
13. nav - Котката
06.10.2007 01:56
е или жива, или мъртва, в замисимост от личното ни възприятие. Но при всичи случаи е красива. Защото е котка :))
цитирай
14. анонимен - абе прегръщам те ))
06.10.2007 12:03
хубав си ми гледан отвътре навън
цитирай
15. анонимен - В този харем започва да ми харесва все повече.
06.10.2007 19:04
И ако следваме Цицерон „Без дружба животът е нищо.“ Дайте ми палката на диригента.
Гош
цитирай
16. анонимен - хех, ти си от друг харем ))))))))
07.10.2007 03:35
не ми смесвай ролите, хмъ
тук съм поела и вината, и мезетата
целуф
цитирай
17. анонимен - Много знаеш ти! ))
08.10.2007 14:11
Артист в харема, хехе.
Гош
цитирай
18. nav - :))
08.10.2007 23:03
Винаги съм мечтал да бъда в нечий харем ))
цитирай
19. venercheto - кефи ме :))))))
10.10.2007 04:42
кефи ме :))))))
цитирай
20. анонимен - Гледал съм ги, но благодаря за свежата глътка. ))
10.10.2007 11:03
Сега разбирам какво харесва в теб. Аз съм твърде несъвършен и желая жената, която обичам. По всички мъжки начини я желая. Сигурно защото за мен е единствена. )) Важно е да откриеш истинската любов. Сега каквото и да става знам, че я има. Ти си млад, но мъдър.
Черпя те с един Съмърсет Моъм. ))
цитирай
21. анонимен - Из харема:
10.10.2007 17:37
" Нови божества" на П.Бък
....И това, което младата жена бе доловила всъщност в безцветните му и вечно преценяващи очи, беше неговата душа - също тъй загрижена, както у всеки един от милионите хора от тълпата.И също както техните души и тя не би могла да понесе разрушението, заплашващо създадения от него образ.Брейм се изкашля и като извърна очи, закри душата си.
- А сега - каза той живо - да поговорим за "рекламата"...
цитирай
22. анонимен - Смирението
10.10.2007 20:48
"Светлина нетварна и приятна,
Светлина, ту укриваща се, ту съединяваща се,
Със всички нас – Твоите раби,
Светлина, духовно съзерцаема и далечна,
Светлина, вътре в нас внезапно обитаваща,
Светлина, на течаща вода подобна и на разпалващ се огън,
За онези сърца, до които се докосва."
Гош
цитирай
23. nav - Гош
10.10.2007 21:58
Мерси за Моъма. Любим любим. Най си го свързвам с Луна и Грош. На места много ме покрива.
:)
цитирай
24. анонимен - аз, по-така семпличко, влизам и тук, само да ти благодаря
11.10.2007 01:09
за това там, за "... другият облак ...", в ролята на "муз-ко"
много и мое си го усетих ...
и откъм женски вариант е същото, но не ми е хрумвало как да си го облека така в думи, а ти намерил си ги, естествено!
ще изглежда обаче така "... – той е огледалото, в което се виждам завършена ... Пак съм мълния."
има и женски мълнии, да знаеш!
тяхната мощ и грохот не плашат, а карат те да гледаш в небесата, да отваряш широко очи, да се прехласваш, и да се прекланяш пред красотата на сътворението
това ми каза веднъж моето огледало, докато се оглеждаше в очите ми ... и сега ти пак спомни ми го
като ти се случи някой път така да гледаш в бурята, и да ти се прище дори да се слееш със стихията, да знаеш, женска ще да е била мълнията
... амиии, това ми дойде да напиша, и веднага, на мига трябваше, ... и сега вече ми е по-добре
нали като споделено е ...
/с посвещение - на братята, от тара трип-кова :)))/
цитирай
25. nav - Хехе, Йода, ти май си просиш спец...
11.10.2007 03:58
Хехе, Йода, ти май си просиш специален постинг. Очаквай го до няколко дни ))
цитирай
26. raztvoritel - подаряваш ме :)
01.12.2007 13:19
подаряваш ме :)
цитирай
27. nav - Подарявам?
02.12.2007 10:38
Има нещо, което не ми казваш. Но ще си кажеш.
цитирай
28. raztvoritel - Доколкото се познавам, говорих за себе си.
05.09.2008 20:17
Това, което съм написала със сигурност се отнася за мен. Може би за теб не се отнася. Давам ти последен шанс да престанеш да ме обиждаш; в това си ми нещо като колега :-)

Усмихвай се повече, Нав-Нав, за да ти отвърнат с усмивка, често човешкото лице е по-красиво с нея. Чела съм също, че онези, които са кисели, мрачни, най-много се нуждаят от усмивка. Завиждам ти, надявам се, "благородно", за артистичния блог. Чел си повече от мене, за което няма как да не ти завидя. Остани си различен. Всички сме такива: различаваме се един от друг, когато ни раздроби на части аналитичността на ума, а единни в делото Божие.

После пак кажи, че каквото ти пиша е недостатъчно, можела съм по-добре. Хей, Нав, не ме хули, Бога хулиш?!

Че кой действа иначе от наше лице Извинявай, че те пренебрегнах. Благодаря за евентуалното ти решение да не отговаряш на точно този коментар. Може би коментарите са за читателите на твоите произведения, а не за да се коментират коментаторите или коментарите им помежду си, не мислиш ли :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2364893
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930