Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2007 15:42 - Le Боза
Автор: nav Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5016 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 13.06.2007 12:26


Сетих се за едно любимо селско преживяване от преди две години. На ви го :)


Навън вали и аз съм побъркан от радост. Защо ли? Защото не чета за дъжда, не го гледам по телевизията. Кисна в тази селска къща на двеста километра от града. Кисна най-буквално и с най-голям кеф. Не е спирало да вали от шест дни. Дори охлювите взеха да мрънкат. Охлювът е естет, има чувство за мярка. Аз обаче имам да наваксвам. Твърде дълго бях в града, твърде дълго ме нямаше.
Имах нужда от тази самота, от този дъжд, от пространството. Тук си пуснах мислите да щъкат, тук е достатъчно широко. Цвърча щастливо като пържено яйце. Ей така, от няма нищо. Това в града трудно се прави. Там кефът се нуждае от причини. И причините си имат готин задник, но интелектуалностите писват като виното. Понякога от една гола вода по-добро няма.

Наваксах с книгите. Книгата прилича на жената, ако не я уважаваш (редовно), вкисва като бозата. А от книга до боза има разлика. И от боза до боза има разлика. Има боза с вкус на чорапи, но не и чорапи с вкус на боза (ходи обяснявай). Има малка, голяма, разлята боза, разлята където трябва и където не трябва. За юнаците двойна боза, за балъците - двойна празна. Въобще, какво общо има бозата с тая работа (не я бъркайте с оная работа, стига мръсотии).
Мда, наваксах с книгите и ги пуснах да пасат по баира. Моят баир нещо се беше поизгладил, но книгите му опасоха гладкото. По този повод пуснах хвърчило. Пускали ли сте хвърчило в порой? Не е лесно, трябва да го пуснете поне от третия етаж. Тук обаче трети етаж имат само някои дървета и ми се наложи да ги поухажвам сериозно, преди да мога да им се кача на главата.
. . . На село шега няма, хапнеш парче хляб и останка от кренвирш (щото магазинът е в съседното село) и си духовно сит. Толкова ми е вкусно, че ми се пее. А не се пее лесно с пълна уста. Аз с празна не мога, камо ли с пълна . . . 
Та исках да кажа, че всичко е свързано. Пуснах хвърчилото и то каза ‘пльок’. Спогледахме се с дървото, чуло ли се е хвърчило да говори. Хвърчилото в главата ми също каза ‘пльок’ с известна ирония (въпреки че за пръв път я чувах) и полетя накъдето му видят очите. Не хвърчило, а глас божи, ще каже някой. Но няма да съм аз, защото ми е пределно ясна тази работа. Ясна като бял ден, въпреки че такъв не съм виждал от седмица.
Всичко тръгна от проклетия град. После се качи на рейса за Троян и оттам за към село. Но не ме разбирай буквално, въпреки че аз точно така говоря. Просто в града си подтисках идеите. Все ме разсейваха разни приятели по маса, под маса и т.н.т.м. Набъбнаха идеите и умственото ми черво се задръсти. Затова сега кисна тук и се радвам на каквото ми падне. Така е то след дълго стискане, светът изглежда розов. 
Идеите ми явно са се били сплескали във форма на хвърчило и сега се пръснаха като хиляди мравки в сезона за чифтосване. Цял ден не спирам да пиша и пак не им смогвам.
Та като говорим за боза, ето каква е поантата. Прасе от боза не разбира. Боза от прасе също. Но не в това е въпросът. Прасето не може да осмисли бозата, още по-малко да я артикулира и най-малко да й се наслади. Къде е проблемът, ще кажете. Ами прасето е бозайник. А какво се оказва накрая, хабер си няма то от собствената си природа. Дай му на него да се нагруха с прасичина, да се сгуши в топли екскременти, ей ти щастието. Като в песента: ‘Стая с баня и биде, радвай се и пей сърце’. Какъв е смисълът от всичко това, питам аз. Това ли е величието на бозайника, толкова ли е изпаднал от своето предопределение? Ами че щом от боза не разбира, как ще достигне звездите? Несериозна работа е това. И за всичко е виновна телевизията. По телевизията нещата се гледат. Стига ти да кажеш: ‘те я бозата’ и се чувстваш доволен, без да си я опитал. Заля ни телевизията с образи, които толкова бързо се сменят, че нямаме време да се сетим за вкуса на видяното. Даже вече забравихме думата ‘вкус’. Пробутват ни вкиснала боза, но кой да направи разликата. Инфлация на образите, беше казал някой, инфлация на ценностите. Голяма свинщина настана. Че дори и свинщина не е, защото прасето си има достойство и се поти вътрешно. Не знам как да го нарека, все ще обидя някое животно. Перверзия, ето какво е. Древните гърци са определили човека като перверзно животно. Имали са право.
Затова се радвам така на дъжда и на това гъбясало село. Затова се спасих от града с всичките му бидета. Едно биде пролет не прави.
Седя тук и се въздържам от всякакви действия. Насмуквам се със свят, за да си припомня вкуса на нещата, и да не се чудя толкова, че хвърчило говори.
Някои ще кажат, че този текст е пълна боза. И в незнанието си ще са прави. Автентична боза е това. За ценители.


Навремето го постнах в един лит форум, където предизвика брутални дебати. Обявиха го за нелитературно. Интересно как ще го видят хората тук. Стреляйте на месо, пък аз като се повърна в София ще споделя своята интерпетация за тази квантова спонтанност.



Тагове:   боза,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. timmyd - Супер е,
02.05.2007 19:52
на мен много ми харесва и то, и стила ти.
Поздрави.
цитирай
2. gioia - :))
02.05.2007 23:32
Ха, та какво може да се сравни с кефа от онази огромната боза от 15 стотинки в бирена чаша, налята от кранчето на сладкарницата на Заимов :) тази детска Le боза няма нужда от причини, нея я комбинирам с хвърчилата... А иначе какво разбира прасе от... кладенчова боза :) ни усеща вкус, ни вкИс :) но то животното не е виновно...други Боза-йници да му мислят, ако още могат да различат вкиснало от...фаянсово :)
цитирай
3. анонимен - просто покана за по боза
03.05.2007 14:13
къде тоя дъжд, бе човеко
тука при нас, в града, няма такива работи
ни дъжд, ни офлюви, ни прасе
иначе, аз тук ще съм семпла
нямам сили да пиша вече, и аз не ти смогвам :)
ей, прасе!, хайде идвай си, да видим какво ще правим с масата - до/на нея или под нея ще сядаме
макар, че знам - никога не се бори с прасе, и двамата ще се окаляте, но на прасето ще му хареса!!! :)))
... а подтискаме идеите ти, значи!
ох, макар че си е точно така, как ти завиждам за случването на село
върви, върви, а ако няма къде да отидеш - ела на себе си ...
о, а ти пристигнал си, виждам
или не, чакай малко, ти не си си тръгвал
и толкова е забавно да го наблюдавам
за хвърчилото говоря
или това са крилата на щъкащи мисли, пуснати на свобода ...
те затова хвърчилата говорели, значи:)
не, не, както казах, тук ще съм семпла
и те каня на боза
в моята сладкарница пчела
/на иван асен/
а сега
имай слънчев ден от мен,
tara
цитирай
4. buboleche - Цар си на това да пишеш
03.05.2007 14:40
така красиво безсмислици ,които незнайно как имат смисъл...:)))))))))))
цитирай
5. tera - Без да ми се обиждаш
04.05.2007 00:41
твърде дълго и засукано ми се видя. Даже накрая се скролнах надолу. Не казвам, че не е литературно, ама си се разлял като боза в тава, ако ме разбираш.
Нали искаш откровени коментари? Аз това и правя. Ако искаше четки, друг въпрос, просто нямаше да се включа заради самото четкане. Коментирала съм и друг път в твоя блог и коментарите ми винаги са били добронамерени, както и сега. Може и да не звучи така, но всъщност е.
Поздрави :)
цитирай
6. lava - Добре, добре
04.05.2007 07:20
Аз пък като го прочетох, така се смях, че трябваше да викам Грийн пийс да ме спасяват...
Толкова интерсни идеи поляти обилно с боза, за да можем да ги преглътнем без дори да се усетим...
Добре, добре.
цитирай
7. nav - :)
06.05.2007 13:49
Благодаря на всички за коментите :))

Тера, мнението ти е ценно и се взима под и над внимание. Странно е въобще, че допускаш възможността да се обидя за нещо. Критиката е много по-ценна от четките. Имай пред вид, че това е експериментален текс. Написан е на твърде специфичен език и е нормално да не се приеме от всеки. Хората имат различно светоусещане и канали на възприятие.
цитирай
8. nav - Буболечка,
06.05.2007 15:19
коментарът ти е най-големият комплимент, който съм получавал напоследък. Усетила си ме съвсем точно :)
цитирай
9. dana55 - Привет!
20.05.2007 22:15
Много истини ,"поляти обилно с боза"!
А малко по-нагоре от Троянския манастир има едно старо манастирче,Зелениковския,където няма и ток, с още по-стара
игуменка баба Дана,място за мисъл и безгрижие без мисъл..
цитирай
10. eleni - ...
19.06.2007 12:09
ужасно ми напомняш за нещо и не мога да уловя за какво точно... усещането е винаги някъде зад ъгъла, мамка му

преди малко ми предложиха боза, аз им предложих твоя текст, дали е честна размяна?
цитирай
11. nav - :)
19.06.2007 20:08
Имам навика да съм леко неуловим. Но ако разбереш на какво ти напомням, сподели :)
цитирай
12. eleni - разбрах
25.06.2007 21:21
напомняш ми на мен...
цитирай
13. nav - :)
25.06.2007 21:46
И аз като теб се потопих в прохладна и пъстра вселена. Дали тези вселени са паралелни? А ако са, дали могат да се пресекат? Моята геометрия е неевклидова, а твоята :)
цитирай
14. eleni - хм
25.06.2007 22:31
имам някои много лоши качества. част от тях - по рождение. оправията с паралелни вселени е едно такова качество. наследствено. с баща театрален режисьор и майка - изкуствовед... човек, как да кажа... преди да проходи и вече жонглира с паралелните вселени.
Само че... аман вече от паралелности.
Моята геометрия е дъгласадамсова или, както би казала Красита "Евклид - улево"

мисълта ми беше - не си дояде последните три ягоди от обяд:)
цитирай
15. nav - дъгласадамсова :)
27.06.2007 00:17
видях, че и пратчетова. Ако е също шеклева и барихюгартова, паралелностите ще се превърнат в обща точка, наречена тук и сега.

Относно ягодите - някои неща са твърде вкусни, за да бъдат изядени наведнъж.
цитирай
16. eleni - а хайнлайновата къде я забрави?
27.06.2007 12:40
:)
цитирай
17. nav - :)
27.06.2007 13:14
'Не споменавай името божие напразно.'
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2365444
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930