Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2015 10:24 - Остаряване
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 3224 Коментари: 8 Гласове:
10

Последна промяна: 20.01.2016 08:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Казват, че с възрастта, косата на мъжете започва да пада от главата и да се лепи по гърба. Слава богу моята все още е здраво закрепена на скалпа ми, а и още не ми никнат туфи по раменете. Обаче напоследък забелязах глутница други симптоми, които ме замислиха за хода на времето. С наборите неусетно минахме от батка на чичка. Взеха колективно да ни се обаждат колената и да ни искат пари*. Вместо да си говорим за ебане, все по-чести теми са церовете за хемороиди. Мамка му. Нещо подмолно и гадно се случва, при това не зад гърба ми, а по мен самия. Огледах се за други признаци и ей ги на, нацъфтяха по вниманието ми като гъби (при това не халюциногенни).


Веждите ми, например, все повече се отдалечават от мен. Помня навремето как се подигравах на дядо ми, че е овежден като бухал. На ти сега подигравки. Вече задължителна част от ходенето на фризьор е окосяване на мансардата. Носът ми не остава по-назад и даже почва да ме плаши. Ако не го стрижа всяка седмица (купих си машинка, да го ева), започвам да се чувствам като в Метаморфозата на Кафка. За задника ми да не говорим, щото там нещата придобиват размерите на битов инцидент. Едва ли не трябва да сереша на път, щом къртицата е на гишето. А последна капка в потреса ми беше откритието, че ми стърчат косми и от ушите.

Но всичко това са само превземките на примадона в сравнение с друго откритие. През последната година взеха да ми никнат разни брадавици по главата. Една продължава да ми расте точно под окото и вече на два пъти я съдирам касапски с риск за живота. Дядо ми (същият) имаше съвсем подобни, мамка му. Майка й и на мамка му. Всичко това е долна инсинуация, нелепа клюка, донос. Това не съм аз, за тоя не съм плащал.

Днес се чувствам по-добре. Окосих носа, оплевих веждите и се подстригах по последна мода - шус отстрани (където съм сол и пипер). Естетическото ми чувство вече няма аритмия и мога да се гледам в огледалото без тикове. Всъщност проблемът не е в остаряването. С годините се чувствам по-добре отвсякога. Имам повече мускули и повече секс отколкото на 20, правя повече интересни неща и с повече ентусиазъм. Знам какво искам и как да си го взема. Въобще, изпълва ме усещане за бликащ живот, защото случвам нещата със съзнателен кеф (за разлика от механичната ми младост, когато просто ми се случваха). Това е пълноценност, която нищо не може да ми отнеме. Щастлив съм = светя = излъчвам красота.

Проблемът е по-скоро сатиричен. Мислех си, че съм уникален, а ето че ставам водевил на себе си. Нямам против бръчки, моите ще са усмихнати, но откъде накъде ще ми никнат брадавиците на дядо ми. Аз дори не го харесвах.

Но пък има своеобразна ирония във всичко това. Сякаш иде да ме подсети, че хората не сме съвсем отделни същества, а се застъпваме в различни отношения. Навремето с дядо ми много се карахме. Беше осъдителен и консервативен, груб и егоцентричен. Общите ни брадавици ме накараха да се замисля, че за някои неща не съм много по-различен от него. Просто като млад нямах съзнателност за собствените си недостатъци. Виждах само неговите.

Та като говорим за остаряване, или поне аз, мисля, знам и настоявам, че човечеството страда от огромна заблуда, която се нагърбвам да разбия. Най-добрият период от живота не е под 30, а на около 40, когато човек най-после е осмислил себе си и е постигнал мъдрост, пълноценност и посока. Ако се поддържа добре, живее съзнателно и не спира да расте, всеки може да кърти мивки на 40. Във всяко отношение. Рецептата как да се постигне това ще постна отделно, за да не претрупвам текста. Ще те очаквам там.

 

* Току що се изръсих юнашки за възпаление на сухожилието на коляното, което получих по време на сън. Ънбилийвабъл.



Тагове:   остаряване,


Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. radosslav - Имаш от мен палец
03.12.2015 11:12
Направо удрящ мъжката аудитория 40+-10 в десетката, а и част от женската, особено тая с повечко мъжки хормони в кръвта. Ами не те ли е страх с тия писания, че ще загубиш остатъка от човечката цивилизация, тая например дето е 30- и другата 50+? Айде тия 30- все някога ще ти дойдат на мушката, от времето отърваня няма, ама аудиторията на дядо ти? Може би ще трябва да напишеш нещо от рода на "Лекарство за подмладяване с доказано въздействие върху веждите за аудитория 50+" :)))))
цитирай
2. nav - radosslav
03.12.2015 11:56
Мдаа, не може да огрееш всички. Но пък идеята е, че възрастта не е проблем, дори наопаки. Младостта е надценявана, а дори годините над 60 си имат своите предимства. Тъжно е, че живеем в култура, която промива мозъка на хората с дебилни представи за времето и възрастта. Според мен ни трябва радикална подмяна на представите - да изместим всичко с 10-15 години поне. Например трябва да се приема за нормално човек да учи до 30 (а после да продължава да се дообразова), на 50 и двата пола могат да са любознателни, атлетични и полово активни, на 65, вместо да гледат сапунки и да вегетират (това включва и баба ми, която е била дипломат), да са социално активни, да пътуват и да изследват духовните традиции чрез медитация и йога.
цитирай
3. dianaan - От мен два палеца
03.12.2015 12:42
Ще бъде интересно какво ще напишеш след 10 години. Ще чакам. Усмивки!
цитирай
4. nikikm - Сега,
03.12.2015 21:33
С мъдростта,което почти няма общо с ентелегентността,мога да заявя,...забравих обаче какво ще заявявам,...чакай! Така,..сетих се и доста бързо,впредвид нЕкой срамни обсоятелства и усложнения, та: Ше разкажа,това,което ми каза в задушевно ракиен разговор мой приятел,което не значи,че не е прав,а наоборот! Каза ми,и нека да остане в световното народно творчество:"Кольо,почнеш ли да гледаш отдалеч,да пикаеш наблизо,да ти растат косми в ушите и носа..да те еба в гъза!" Груба житейска философия. Но вярна! Пък и вие го запомнете,може да ви потрябва по пътя на живота към...,е, това не е баш по темата,, ама..!
цитирай
5. sestra - След 10 г.
03.12.2015 22:54
ще е по-интересно.
цитирай
6. crep - %))
04.12.2015 11:10
http://images25.snimka/005785073-big.jpg

те така
цитирай
7. crep - Проверих снимката,
09.12.2015 08:03
която качих, но тя не се отваря.
За да не бъда неразбрана, ще поясня:
Втората снимка е жена на мотор.
Но може би по-смислена беше първата снимка - жена на триколка,
защото моторът навярно е тежък
и не зная дали ще го удържа изправен.
Това исках да кажа - така се остарява, младежо!
:))))))))))))))))))))
цитирай
8. nav - crep
10.12.2015 03:38
И тази не се отваря.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358251
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031