Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2008 10:55 - Богът на малките неща
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 10816 Коментари: 23 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Нашата къща има чудесен двор с много поезия в него под формата на изящни мини палми, рододендрони и липса на градински джуджета (те са на екскурзия до Виена). Но най-поетичното в двора е ефирното колибри, което идва всеки ден да смуче от цветчетата на храстите. Колибрито е малко като хайку и най-вероятно всеки път е различно, но поезията в него е една и съща, затова си мисля за него като за едно. То се появява неочаквано и често рисува странни фигури във въздуха, напомнящи ми танца на пчелите. Затанцува ли своите необясвними параболи, издава звук като размахано въже във въздуха. В тези моменти оставям книгата и се заслушвам в скоростта му на живеене. Припомням си, че всеки ден умирам по малко. Мисля си за това как хората се самоиз­мамват, гледайки на смъртта като на нещо предстоящо, а всъщност  голяма част от нея вече е отминала. Взирам се в мъртвата част от мен и колкото повече се взирам, толкова по-жив се чувствам, защото човек не се страхува от познатото.


Днес колибрито отново дойде, но напразно. Онзи ден снегът стопи цветовете и превърна поезията на двора в декоративен наратив. Повъртя се около храстите, протегна човка в жадно очакване и си отиде. Усетих тръпката му да се гмурне в цветчетата, очакването, почти-екстаза. Тази неосъщестеност ме разтърси и ми създаде усещане за откъсната страница. Сетих се, че преди време братовчедка ми разказваше как правела хранилка за колибри със захар, разстопена във вода. Разтърчах се из захарницата, алхимично я трансформирах в стих, съдържащ смисъла на цвят на храст и видях захарта с нови очи. Не като прозаИчен кондимент, не като бялата смърт, а като част от поезията.

Някой ден ще съумея да видя целия свят като част от поезията.



Тагове:   неща,   Малките,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Светът
28.12.2008 11:10
се съдържа във всеки миг от живеенето.
Изящно малко бижу!
цитирай
2. bemberski - А с колибрито какво стана?
28.12.2008 11:40
А с колибрито какво стана?
цитирай
3. анонимен - празно видение ))
28.12.2008 11:46
Отвързани устни
през свят от поезия -
сънуваното вчера
на скъсаната страница.
цитирай
4. 777 - Двор с поезия, какво по-хубаво! )
28.12.2008 19:36
Поздрав!
цитирай
5. nav - ойларипи
28.12.2008 22:09
missia - на теория изглежда лесно. Уви, малко умеят да живеят в мига.

bemberski - превърна се във врабче с оглед на застудяването или с други думи смени изразните средства в поемата.

анонимен - това с отвързаните устни
през свят от поезия много ми лепна, но предпочитам да го живея, вместо да го сънувам. При мен няма празно.

engy - тоналностите на различността са фрагментация на пълнотата. Влюбените не чуват музиката, а първоизточника. Един гледа преминаващите облаци, друг преминаването.

777 - помахвам ти с мишката ))
цитирай
6. bemberski - Хахаха ;)) Аз се чудя кой ми к...
28.12.2008 23:02
Хахаха ;))

Аз се чудя кой ми кълве натрошените мисли сутрин и вкарва някакви филми за къщички по дърветата ;))
цитирай
7. self - опс...
28.12.2008 23:23
аз не съм колибри, аз съм Пинокио. всеки се опитва да изживява поезията по свой начин. за мен поезията е в това да се превърна в истинско момче. поезията е в пътя, по който вървя... :))) много хубаво се е получило
цитирай
8. nav - хааа
28.12.2008 23:51
братле, това с истинското момче направо ми скри топката (аз нали съм само с една). Червена точка от мен (която отблизо се оказва домат) за това ти изказване :))
цитирай
9. self - тъй тъй
28.12.2008 23:59
засега забелязвам, че десният ми крак, който също е дървен е порозовял и е някак по-мек, наподобява крак на истинско момче. толкоз засега...
иначе покрай домата дай и една бяла точка. ще си представя, че е сирен и ще си направя шопска салата. хахаха. поздрав
помниш ли как Майк си забрави текста на тази песен?
http://www.youtube.com/watch?v=eIKdk-sIvtA&feature=related
цитирай
10. nav - ))
29.12.2008 21:51
engy - пораждането може да протича и в двете посоки. Аз редовно създавам звуци, които да ме съчиняват (ако трябва да сме скрюпульозни и се позовем на квантовата перцепция, реалността е продукт от взаимодействието между даден наблюдател и поток от енергийни потенции).

Аз съм си по пищните неща. Но пък и една троха може да е пищна, така че да не се подхлъзваме по формата.

cleary - чешмичката е точно пред очите ти, не я ли виждаш?
Иначе твърде много ме боли изкълченият крак, за да ми се чете Бретон, Арагон и Цара. Дай нещо по-малко абстрактно, най-малкото за да те различавам от engy.
цитирай
11. nav - Благодаря Engy
29.12.2008 23:52
преди да се родя имах само едно желание - никога да не ми е лесно, за да изживявам непрекъснато радостта от превъзмогването и трансформирането на обстоятелствата. В това отношение съм изключително щастлив човек.

За новата година ти пожелавам пълнота и споделеност, да живееш във всичко и всички, които срещаш по пътя си.
Поздрави
цитирай
12. taraorasi - о, нав, не бях влизала тук отдавн...
01.01.2009 21:10
о, нав, не бях влизала тук отдавна
но пък ето, че днес влязох точно навреме
когато вече ще си родил тези редове
за да ги прочета
ще помня това, докато преминавам през цялата тази "голяма част от нея"
знаех си, че е така, но не знаех, че може така да се опише с думи
ти пак си успял ...

сега ще си вкарам в програмата и това ...
"взирам се в мъртвата част от мен и колкото повече се взирам, толкова по-жива се чувствам, защото човек не се страхува от познатото ..."

... пожелавам ти и през новата година много колибри да кацнат в Градината на Съществото ти и да я пълнят с Поезия ...

а сега една голяяяма лондонска прегръдка от мен:)
цитирай
13. nav - Еее, Теди
02.01.2009 00:49
благодаря за хубавите думи и прегръдката. Пожелавам ти здраве и много вяра в себе си през новата година. Аз продължавам да съм фен на още неизпятите ти песни и ще се надявам докрай да превземеш света с гласа си.
цитирай
14. taraorasi - благодаря ти, нав имам нужда от ...
02.01.2009 01:10
благодаря ти, нав
имам нужда от вяра, да, толкова ли много личи
ето, сега като почна да се взирам в мен, както ти си го написал, и вече няма да ме е страх толкова много
и хоп, ще го направя ... превзем свят!
феновете не бива да се разочароват
в никакъв случай
най-малкото, те пълнят касичката:)

хайде, и ти имаш Глас, който света чака
всеки от нас е дошъл да Изпее своите песни
всеки по своя Си начин ...
цитирай
15. bradata87 - veselo
03.01.2009 02:04
ponqkoga imash nujda da si kolibri v jivota si bez dushata....
ot vreme na vreme zabravqsh sarceto....
nqkade tam sveta ti namigva - sam si oshte a dali tova e taka...
idvat momentite na toplinata, na used useshtaneto (e iskah da napisha samo useshtaneto ama s tova used e po-dobre) da si si si si si ti v ritama na sveta okolo teb
Za mnogo godini, pak za imennia den - nali na nego ne se kani taka che shte po pod namina ;)
цитирай
16. анонимен - sed
03.01.2009 13:47
аз пък преди около пет години
в един двор в китай
който също беше поезия
и в който прочетох парфюмът
наблюдавах две водни кончета -
а едното дори ми кацна на пръста)))

чнг, нека бъде по-щастлива и по-вдъхновена от всички предишни
цитирай
17. nav - :)
05.01.2009 14:43
Мерси, водните кончета са стил в поезията.
Вдъхновяващо искрене и на теб.
цитирай
18. gioia - :)
08.01.2009 21:16
идеи и осъществявания и пак наново - това от мен :)
(това колибри и още нещо ми напомниха за The Curious Case of Benjamin Button. Не знам... явно нещо във въздуха...
цитирай
19. nav - Благодарско, gioia
08.01.2009 22:35
На теб споделеност, страст и истинност.
Интересно, че гледах филма в деня, в който написах това. Много добър.
цитирай
20. gioia - :)
10.01.2009 13:45
хаха, как - на една вълна пак...
И аз го харесах!
цитирай
21. nav - е, че как
10.01.2009 20:27
нас ни свързват не едно-две неща :))
цитирай
22. анонимен - ще гледате филми
11.01.2009 02:57
като не сте чели Фицджералд ;о)
но и аз го гледах.
цитирай
23. nav - гледай, гледай
11.01.2009 05:30
ще разправя на книжен плъх, че не е чел книги, хъхъ
явно търсиш провокацията

А иначе филмът има толкова общо с късия разказ на Фицджералд, колкото Изкуплението Шоушенк с късия разказ на Стивън Кинг.
Поздрави ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358928
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031