Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2008 21:00 - Рационално мислене
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 7545 Коментари: 24 Гласове:
0

Последна промяна: 11.04.2022 16:20


ТЕСТ ЗА СИСТЕМНО РАЦИОНАЛНО МИСЛЕНЕ


1. Има пет къщи боядисани в различни цветове: червен, зелен, бял, жълт и син.

2. Във всяка къща живее човек с различна националност: немец, швед, датчанин, норвежец и англичанин.

3. Всеки от тях пие един вид напитка, пуши една марка цигари и има едно домашно животно.

4. Всеки от тях е уникален в пределите на групата (напитките, марката на цигарите, животното не се повтарят).

Въпросът е: на кого е рибката?

В търсенето на отговора ще ви помогнат следните жокери:

1. Англичанинът живее в червената къща.
2. Шведът има куче.
3. Датчанинът пие чай.
4. Зелената къща е отляво до бялата и...
5. ...нейният обитател пие кафе.
6. Пушачът на Пал Мал има птичка.
7. Живещият в къщата, намираща се в средата, пие мляко.
8. Обитателят на жълтата къща пуши Дънхил.
9. Норвежецът живее в първата къща.
10. Пушачът на Малборо живее до собственика на котката.
11. Собственикът на коня живее до пушача на Дънхил.
12. Пушачът на Винфиелд пие бира.
13. Домът на норвежеца е до синята къща.
14. Немецът пуши Ротманс.
15. Пушачът на Малборо живее до този, който пие вода.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ka6urka - ..ъъъ...
04.03.2008 09:26
моля?? абе - пием, пеем, пушим и французки учим...а рибката е моя, май (ако никой не я иска)
цитирай
2. norass - ...
04.03.2008 09:49
Нав... благодаря за музиката...
Останалото е на светлинни години от мен, дори не смея да опитам - не познавам логиката...

...

Добре дошъл. Липсваше.
цитирай
3. nav - :))
04.03.2008 10:55
ka6urka - тази схема мислех, че само аз я живея, ама на, не съм сам (ти кое избираш - рибката или бирата?).

norass - благодаря за добрата дума, имах нужда, че съм нещо болен. Сецна ми се енергията тези дни, пък тук зарядни хора кът.
цитирай
4. eleni - хех
04.03.2008 13:02
аз подивях една вечер с таз закачка:) После се оказа, че съм се отказала просто на един *** разстояние от решението. Но мамка ми се заинати и я реши, което пък изуми мен, защото тя принципно е тотално скарана с този тип логика.

@ka6urka, рибката беше моя, но котаракът я изяде. Той всичко поглъща. Едвам спасих бирата, ей...
:)))
цитирай
5. ka6urka - аз избирам
04.03.2008 14:16
котката на eleni! имаш котка - пиеш бира!
цитирай
6. ugeen - *....ът има рибка! *....ът има рибка!
05.03.2008 03:45
Уф, измъчих се. Три часа и половина все се разсейвах с нещо, докато най-накрая и аз схвана. Бре, бавно схващам, бре. Ужас! Ама съм доволна.. дано да не съм изпообъркала нещо :)
цитирай
7. nav - ugeen
05.03.2008 21:05
Ако не те мързи, прати ми на съобщение как стигна до каквото стигна :)
цитирай
8. анонимен - missia
08.03.2008 20:25
дали случайно собственик на рибката не е норвежеца?


цитирай
9. nav - Принципно има една такава опция,
09.03.2008 03:50
но само ако приемем, че зелената къща не е отляво ДО бялата както е по условие, а е първата. Къщите и хората се нареждат много лесно. После трябва само да пробваш варианти с каквото ти е дадено по условие на принципа на изключването.
цитирай
10. trevistozelena - един час
10.03.2008 02:45
един час и гордо връчих рибката на когото си требе:) фен съм на точно тези задачки, но обикновено съм ги срещала с разпределение между 4 възможности. тук са 5 и всъщност 6 като включим и схемата на къщичките. решавам ги на листче с изклюване на възможностите. по принцип съм ужасно скарана с логиката и задачките й, като изключим тези с комбинативното мислене. между другото от тези образи тук най мой човек е норвежецът - допадаме си по избор на жувутинка и цвят на къщичката. че и на напитката му нищо й няма - универсална такава. само за цигарите му не знам, на мен малко силни ми идват, но те пък всички изброени марки са далеч от моето си Виктори ултра;)
айде ще ти пусна мейл, макар че не виждам нещо кой знае колко интересно в хода на решаването ми. но ще ми е важно да ми отговориш дали задачата въобще може да се решава по друга последователност... ходът не е ли един-единствен...
цитирай
11. nav - Мерси, мерси за включването :)
12.03.2008 06:40
Всъщност интереното е как хората подхождат към задачата - нагласа, очаквания, стереотипи, които определят и подхода им. Иначе вариантите за решаване са няколко. Ще ти драсна на мейла след няколко дни, че сега съм затрупан с учене, преподаване и наднормена нужда от стимулиращо женско присъствие.
цитирай
12. armand - :)
27.03.2008 08:42
Ще трябва да пробвам да я направя сам. Правил съм я в група от още 5 човека на един тим билдинг. Двама от тях бяха наблюдатели, които записват процеса до стигането на решение и по-скоро наблюдаваха дали се взима с консенсус, тупаници или сълзи, така че не важи :)
Не помня вече отговора, но помня с колко различни начина и подходи се сблъсках и в нашата и в останалите групи, които наблюдавах на запис после. А за това как могат 4 човека да стигнат за лимит от 30 мин. до отговора - какво да кажа - 2 от 5-те отбора не бяха успели. За това вина имат както и различните нагласи и идеи за решаване, както и избиването на един или друг комплекс, ккато поставиш себе си и мнението си над това на групата и крайната цел :) Интересно беше.
Късмет беше, че в моята група имаше двама с идеи и двама послушни и логически възприемчиви :) Определено помага рисуването на огромен лист и и една табличка...
Поздрави, нав!
цитирай
13. nav - Мда,
27.03.2008 22:36
точно това имах пред вид ))

Поздрави и песни, сеньор.
цитирай
14. ildegard - пратих ти едно email4е...
29.03.2008 06:31
както съм ти писала там, много се поизпотих с тия обяснения така че чакам отговор....
то нещо подобно имаше в учебника по философия за 8ми клас примерно.... Много отдавна беше така че не съм сигурна кои клас... Та за един цар и тримата братя, три шапки... абе при всички положения пътят на логика беше подобен...
цитирай
15. supersko - hmm...
20.04.2008 20:43
i po kvo se razbira koq kushta e 1va koq 2ra i taka natatuk??? ako nqkoi sluchaino znae otgovora na taq zadachka molq da mi prati lichno suobshtenie kakuv e i kak e stignal do nego makar che nz koi e takuv vunderkind.:))))))))))
цитирай
16. suge - ЗДРАСТИ! Както се казва - След дъ...
29.05.2008 23:13
ЗДРАСТИ! Както се казва - След дъжд-качулка..ама пази от вятъра :).
Забавлявах се със задачката.Отне ми 20 мин.,които ме отведоха до следния резултат:
Норвежец-жълта-вода-Дънхил -котка:
Датчанин -синя-чай-Малборо -кон;
Англичанин-червена-мляко-Пал Мал-птичка
Немец-зелена-кафе-Ротманс-рибка
Швед-бяла-бира-Виенфилд-куче
Първо редих цветовете,после националностите,цигарите и напитките заедно,а последно животните.
Незнам дали ще съм полезна за статистиката, но ако ти въши работа и това инфо -дерзай -170/56/92/62/92/38/Р/Д1/Ж/В: ):):)
цитирай
17. nav - suge
31.05.2008 00:20
А, то качулките са, за да се разпознаваме, че сме от една порода. Влизаш в графа бистър ум, щот си мисля, че само хора с помътен от емоции/автопредстави и нещо друго ум ще имат нужда от повече време за решението. Моята теза е, че психическата нагласа определя подхода, а той успеваемостта. Затова я сложих тук, за емпирична проверка.

Ж/В - жена/висшист ли требе да значи, че нещо с тези двете ме хвана на тясно?
цитирай
18. suge - :):)
31.05.2008 20:42
Правилна теза!Аз съм хазартен тип,но за пред хората винаги нежна,чувствителна и с помътен ум.:)За Ж-то си прав.В е Варна. Иначе съм суетна-2В,но това е толкова относително,че не си струва коментара.Просто скромно се нареждам на опашката от фенове:):):)
цитирай
19. nav - Ха
31.05.2008 21:25
глей ти съвпадения. На 12ти кацам във Варна и тъкмо се чудех към кого да се обърна да ме упъти за някаква квартира, че мисля да остана ден два да топна гъзъ. Пък и бих се радвал ако има с кого да изпия пет кафета, че не ми се кисне цял ден сам. За тази цел ходя в Родопите.
Та ако можеш да ми асистираш с някое от двете, драсни.
цитирай
20. suge - :):)
31.05.2008 21:49
Емоции, слънце, кафе,екстази, кофти ден, крива жена,настъпан в трамвая,дъвка на подметката,лошо куче,стара любов.........................................?
Опитай пак! :):):)
цитирай
21. nav - хах
31.05.2008 22:35
Емоциите са ми в сърцето, слънцето на лицето, екстазито в кръвта, кафето в аромата.
Жената, само ако аз я карам да се чувства красива.
Настъпване в трамвая - покана за танц (http://nav.blog.bg/viewpost.php?id=44178).
Дъвкана подметка от куче в лош период.
Неостаряваща любов към всичко.
цитирай
22. suge - :)
31.05.2008 23:31
Колкото повече,толкова повече е казал Мечо Пух.
Но с кого от тълпата да разговарям? :):):)
цитирай
23. nav - фиуу
01.06.2008 10:24
Мечо Пух всъщност е казал "колкото повече вали, . . ."
но народната мъдрост е извлякла есенцията ))
Пуховите приключения са едно от миналите ми превъплъщения.
Или казано иначе в мен има толкова личности, че понякога се плаша от тълпата.
Така че не питай с кого да разговаряш, а се прави, че гледаш небето, за да не те забележи муслона на едноизмерността.
цитирай
24. suge - Е,
01.06.2008 16:50
и муслона отминава, както и големия пек -нали тайната е в непрекъснатата промяна и оцеляването след нея.Бъди по-внимателен,че взе да се разкриваш:):) Все пак аз не съм терапевт,а твой читател-фен:):):)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2366405
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930