Прочетен: 10600 Коментари: 19 Гласове:
Последна промяна: 02.04.2008 10:04
Днес ми е особено вдъхновено, може би защото слушах една чудесна опера на връщане от унито. Чуваше се от съседната кола, с която се засякох поне на десет светофара. Ще каже някой скапан живот, дори радио си нямам в колата, но ей на, когато трябва, музиката ме намира.
Отгоре на всичко, напоследък се насмуках с чудесно кино. Наситен с изящество, дълбочина и псувни на руски документален филм за Тарковски. Голяма душа е този, бих го гледал дори и на снимка. Всеки път ме залива с вдъхновението, с търсенето си, очите му – въглени, в бръчките му скрити мисли, всеки филм – пътешествие. Такъв идеалист вече трудно се среща. Трябва да си купя книгата му. Ще си оставя една седмица през лятото за нея в някоя гора.
http://navigo.bloghub.org/2006/02/09/
Какво още, Медея на Ларс Фон Дьотен. Бате Ларс също чупи глава. Танцьорка в мрака и Догвил са ми в топ 1. За него май съм писал на други места - http://navigo.bloghub.org/category/%d0%ba%d0%b8%d0%bd%d0%be/
Още Stardust по любимия Нийл Геймън. Рядко някой филмира толкова добре приказка. Ако го направят и с Коралин, съвсем ще се разтека.
Чункинг Експрес на Уонг Кар Вай. И не щото си падам по китайци, ама този пич е магьосник. Толкова много между редовете, че след всеки му филм си взимам два дни тишина за блажено храносмилане. На трето гледане пак откривам нови неща. Мънички като китайци неща, които ме изпълват до протоните. Тони Люнг, Маги Чюнг и Фей Уонг вече ги чувствам като роднини. Харесвам режисьори, които използват един актьор в много филми, което ме подсеща за Джармуш в множествена комбинация с Роберто Бенини, Том Уейтс, Джон Люри и Бил Мъри.
Доизгледах всичко на Хаяо Миязаки. Бях постнал веднъж нещо за него в блога, но си останах неразбран. За мен той е от феномените в киното (режисьор, сценарист, художник и продуцент), но понеже прави анимация бива силно подценяван, както Тери Пратчет заради фентъзито. Миязаки е привърженик на класическите жанрове, но внася безкрайна поезия и доброта в тях. Има способността да превърне елементарни неща от живота в многопластови истории и да ги разкаже по вълшебен начин. Скучното прави необикновено, изтупва клишетата и зарежда всеки детайл с дълбочина, смях и приказност.
Довърших трилогията на Годфри Реджио Koyaanisqatsi, Powaqqatsi, Naqoyqatsi. Годфри също е титан, много истински човек. Успях да напипам няколко длъжки интервюта с него и удовоствието продължи това от филмите му. Този човек създаде нов език в киното, превърна образа в семантична вселена, без нужда от думи. А комбинацията му с Philip Glass, чиято музика допълва филмите му, прави приказката незабравима. Тук не мога да пропусна да спомена и Ron Fricke, който е сценарист на Коянискаци и режисьор на Барака и Кронос. Барака за мен е най-добрият в жанра. Ето какво казва IMDB за него: Simply one of the most beautiful films you will ever see. If it"s near you on the big screen, you must not miss it. Otherwise, pour a glass of wine, sit closer to the TV than your Mom would prefer, and drop in. Welcome to the world as it is in real, bigger-than-life images of humanity, and all the colors of the spectrum. It moves a bit slowly, but you"ll want for more.
Предстои ударна доза от ранните неща на Михаел Ханеке, Тери Гилиъм и Бунюел. Да ми е сладко.
В колата (съседната) слушах Casta Diva, ето я и нея:
http://www.youtube.com/watch?v=Vq0HCQheT6U
А за десерт песента, която не иска да излезе от главата ми вече втора седмица.
:)
27.02.2008 12:15
Иначе - записки си водим, ей. :)
На моменти надхвърля Шекли, Хайнлайн и Зелазни взети накуп, мамка му, пък аз, знаеш, питая горещи чувства и към тримата.
Заразихме и Илиян, в момента чете Neverwhere, после ще му метнем и Американски богове.
eleni, Геймън става все по-добър. анотацията на Fragile Things звучи убийствено.
небето не съществува за онези, които гледат надолу.
магьосник е този, толкова красиви филми - във всеки смисъл на красивото
За Stardust и аз имам много забележки, но не мисля, че хуморът на Геймън може да се вкара във филм, освен това е прекалено интелектуален за масовата публика. Все пак приказките се филмират трудно.
На Ким Ки-дук бих ти препоръчал Островът, Самарянката, Лъкът, Стик #3, Пролет, Лято . .
Останалите му са доста терапевтични, в тях се чисти от стари травми и са тежки филми по не най-креативен начин. Но ако имаш време, гледай му всичко. ако не друго, за сравнение.
20.03.2008 23:27
А за "Коралайн" нямам много очаквания, гледах трейлър, м-м, не знам. Май при теб бях чела за Мирърмаск, страшно много ми хареса въпреки всички кусури.
Blueberry Nights ще бъде издирен и осмукан.
Поздрави :)
http://www.youtube.com/watch?v=Vq0HCQheT6U
Клипчетата са тук за да ги слушате, а не да ги гледате...
http://www.youtube.com/watch?v=kXqAcmDtEXc
13.06.2008 10:52
Потърси и Островът (The Isle), който го няма там, феноменален е. Филмите му от преди 2003 (с изключение на The Isle) са на по-ниско ниво от последните по мое мнение.
Наздраве ))
14.06.2008 15:10
Остава само да се свалят и когато ги изгледам ще се върна тук да споделя и своето мнение ;]