Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2008 12:20 - Кино от съседно измерение
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 10600 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 02.04.2008 10:04


Днес ми е особено вдъхновено, може би защото слушах една чудесна опера на връщане от унито. Чуваше се от съседната кола, с която се засякох поне на десет светофара. Ще каже някой скапан живот, дори радио си нямам в колата, но ей на, когато трябва, музиката ме намира.

Отгоре на всичко, напоследък се насмуках с чудесно кино. Наситен с изящество, дълбочина и псувни на руски документален филм за Тарковски. Голяма душа е този, бих го гледал дори и на снимка. Всеки път ме залива с вдъхновението, с търсенето си, очите му – въглени, в бръчките му скрити мисли, всеки филм – пътешествие. Такъв идеалист вече трудно се среща. Трябва да си купя книгата му. Ще си оставя една седмица през лятото за нея в някоя гора.

http://navigo.bloghub.org/2006/02/09/

 

Какво още, Медея на Ларс Фон Дьотен. Бате Ларс също чупи глава. Танцьорка в мрака и Догвил са ми в топ 1. За него май съм писал на други места - http://navigo.bloghub.org/category/%d0%ba%d0%b8%d0%bd%d0%be/

 

Още Stardust по любимия Нийл Геймън. Рядко някой филмира толкова добре приказка. Ако го направят и с Коралин, съвсем ще се разтека.

 

Чункинг Експрес на Уонг Кар Вай. И не щото си падам по китайци, ама този пич е магьосник. Толкова много между редовете, че след всеки му филм си взимам два дни тишина за блажено храносмилане. На трето гледане пак откривам нови неща. Мънички като китайци неща, които ме изпълват до протоните. Тони Люнг, Маги Чюнг и Фей Уонг вече ги чувствам като роднини. Харесвам режисьори, които използват един актьор в много филми, което ме подсеща за Джармуш в множествена комбинация с Роберто Бенини, Том Уейтс, Джон Люри и Бил Мъри.

 

Доизгледах всичко на Хаяо Миязаки. Бях постнал веднъж нещо за него в блога, но си останах неразбран. За мен той е от феномените в киното (режисьор, сценарист, художник и продуцент), но понеже прави анимация бива силно подценяван, както Тери Пратчет заради фентъзито. Миязаки е привърженик на класическите жанрове, но внася безкрайна поезия и доброта в тях. Има способността да превърне елементарни неща от живота в многопластови истории и да ги разкаже по вълшебен начин. Скучното прави необикновено, изтупва клишетата и зарежда всеки детайл с дълбочина, смях и приказност.

 

Довърших трилогията на Годфри Реджио Koyaanisqatsi, Powaqqatsi, Naqoyqatsi. Годфри също е титан, много истински човек. Успях да напипам няколко длъжки интервюта с него и удовоствието продължи това от филмите му. Този човек създаде нов език в киното, превърна образа в семантична вселена, без нужда от думи. А комбинацията му с Philip Glass, чиято музика допълва филмите му, прави приказката незабравима. Тук не мога да пропусна да спомена и Ron Fricke, който е сценарист на Коянискаци и режисьор на Барака и Кронос. Барака за мен е най-добрият в жанра. Ето какво казва IMDB за него: Simply one of the most beautiful films you will ever see. If it"s near you on the big screen, you must not miss it. Otherwise, pour a glass of wine, sit closer to the TV than your Mom would prefer, and drop in. Welcome to the world as it is in real, bigger-than-life images of humanity, and all the colors of the spectrum. It moves a bit slowly, but you"ll want for more. 

Предстои ударна доза от ранните неща на Михаел Ханеке, Тери Гилиъм и Бунюел. Да ми е сладко.

 

В колата (съседната) слушах Casta Diva, ето я и нея:

http://www.youtube.com/watch?v=Vq0HCQheT6U

 

А за десерт песента, която не иска да излезе от главата ми вече втора седмица.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. self - много яка музика
27.02.2008 10:08
и Калас и тази от клипа. и аз сега ще си я тананикам...
:)
цитирай
2. анонимен - Калин
27.02.2008 12:15
А пробва ли Tales of Earthsea на Миязаки на син му?

Иначе - записки си водим, ей. :)
цитирай
3. eleni - я виж какво излезе на български
28.02.2008 00:23
и го изядох с огромна наслада: http://www.neilgaiman.com/works/Books/Fragile+Things/

На моменти надхвърля Шекли, Хайнлайн и Зелазни взети накуп, мамка му, пък аз, знаеш, питая горещи чувства и към тримата.

Заразихме и Илиян, в момента чете Neverwhere, после ще му метнем и Американски богове.
цитирай
4. nav - :))
28.02.2008 05:19
Калине, не само син му, а и внук му на Миязаки бих наблизал. Мерси за включването.

eleni, Геймън става все по-добър. анотацията на Fragile Things звучи убийствено.
цитирай
5. eleni - мани...
28.02.2008 10:41
... то всъщност е още по-подтискащо, понеже Fragile Things не са някакви нови разказчета, че да си кажеш "бреййй, тоя вече направо не се трае колко добър е станал", ами е антология с разни работи писани и публикувани по разни места през последните 20 години и човек незименно си казва "добре, деее, може ли да е бил толкова добър и на 20 ?!?"
цитирай
6. dennis - ...
28.02.2008 19:44
Гледал съм "Сталкер", гледал съм и "Соларис", казват че били фантастика, измислица някаква... не е така, тези неща съществуват, просто трябва да имаш "усещането", за да ги "видиш"... тези неща се случват - постоянно!
цитирай
7. nav - Dennis
28.02.2008 22:01
Съгласен. Не е нужно да си пробвал псилоцибни гъби, за да знаеш, че има по-висши сетива и по-горни измерения. Но . .
небето не съществува за онези, които гледат надолу.
цитирай
8. nav - eleni
28.02.2008 22:03
Ми знаеш Добри поличби (с Пратчет) е от 1990. Както и да го смятаме, човекът си го може а приори.
цитирай
9. eleni - а песента,забравих да кажа, я слушам за...
28.02.2008 22:04
... емнайсти път... скоро ще ми влезе в днк-то, ужас просто...

магьосник е този, толкова красиви филми - във всеки смисъл на красивото
цитирай
10. eleni - голямо можене обладава Геймън, да:))
28.02.2008 22:07
като прочетеш Fragile Things ще играем на "познай кой ми е любимият разказ";)
цитирай
11. divnaya - хехе, Миязаки ми е много любим още от ...
01.03.2008 15:38
хехе, Миязаки ми е много любим още от Принцеса Мононоке, но ми е отне много време да му запомня правилно името на този човек:)))) от всичките филмчета, които успях да намеря най-много ми харесаха Spirited Away и Howl's Moving Castle, никога няма да ми писне да си ги гледам:)) в момента чета Stardust (self ми я метна преди време, но й се наслаждавам на час по лъжичка); според мен филмът е изпуснал гоялма част от уникалния добронамерен хумор на Геймън, който виждам в книгата, във филма са прекалили с приказността, а магията е по-слабичко застъпена, ама ще им простя - и те все пак гонят таргет група:) преди година и нещо много се ираздавах на Time на Ким Ки-дук и понеже някой фен е качил всичките му филми на едно местенце, ще се отдам на корейско кино...:) за другите неща, които говориш си правя надлежно списък:))) и да - имаш много поздрави от мама!:) тъкмо сме си направили по едно отровно кафе...
цитирай
12. nav - :))
01.03.2008 21:59
Мда, Янче, Spirited Away е номер едно. Но ако се върнеш 24 години назад към Nausicaa, или почти толкова към Porco Rosso Kiki's Delivery Service, ще видиш, че този тип си го може изначално.
За Stardust и аз имам много забележки, но не мисля, че хуморът на Геймън може да се вкара във филм, освен това е прекалено интелектуален за масовата публика. Все пак приказките се филмират трудно.
На Ким Ки-дук бих ти препоръчал Островът, Самарянката, Лъкът, Стик #3, Пролет, Лято . .
Останалите му са доста терапевтични, в тях се чисти от стари травми и са тежки филми по не най-креативен начин. Но ако имаш време, гледай му всичко. ако не друго, за сравнение.
цитирай
13. анонимен - hazel
20.03.2008 23:27
Хей, Нав:) Чункин експрес беше един от най-най-добрите на Кар-Вай, Канеширо също има страхотна роля, освен че е най-сексапилният азиатец на света:) Коментирай англоезичния My Blueberry Nights като го гледаш, ще ми е интересно да чуя.

А за "Коралайн" нямам много очаквания, гледах трейлър, м-м, не знам. Май при теб бях чела за Мирърмаск, страшно много ми хареса въпреки всички кусури.
цитирай
14. nav - хее
23.03.2008 08:16
Еми не знам, дано се получи, щот книгата е класика.
Blueberry Nights ще бъде издирен и осмукан.
Поздрави :)
цитирай
15. bradata87 - tramvai
31.03.2008 01:04
в 1ч посред нощ пак ме караш да почвам да пиша за трамваите и тишината в душата...

http://www.youtube.com/watch?v=Vq0HCQheT6U

Клипчетата са тук за да ги слушате, а не да ги гледате...

http://www.youtube.com/watch?v=kXqAcmDtEXc
цитирай
16. nav - Мдаа,
02.04.2008 10:03
който пие бай нав вечер не спи до сутринта ))
цитирай
17. анонимен - hey
13.06.2008 10:52
Ммм, искам да попитам, къде в нета сте намерили филмите на Ким Ки Дук? Аз успях да изтършувам само 3, влюбих се в тях и искам да гледам и останалите, но не успявам да ги открия... :S
цитирай
18. nav - :)
14.06.2008 08:25
http://www.find-bg.com/catalog/index.php?page=1001&start=0&director=_Ki-duk%20Kim

Потърси и Островът (The Isle), който го няма там, феноменален е. Филмите му от преди 2003 (с изключение на The Isle) са на по-ниско ниво от последните по мое мнение.

Наздраве ))
цитирай
19. анонимен - Мерси
14.06.2008 15:10
Благодаря ти :}
Остава само да се свалят и когато ги изгледам ще се върна тук да споделя и своето мнение ;]
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2368324
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930