Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2007 16:36 - Селски импресии
Автор: nav Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3208 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 13.06.2007 12:25


Скоро мисля да се метна към троянското ми село, което заслужава да бъде увековечено в недостойните ми излияния. Освен че е забележително красиво, то е удивително и със своята иреалност. Казва се Ломец (от ломя), въпреки че в района няма камъни, още по-малко -ломни. Наред с това там действа една своеобразна логика на имената, които се придържат към четирибуквието – Гана, Пена, Цочо, Дочо, като много от тях – Моню, Цаню, Таню, избягват традиционното ‘ьо’ окончание, в името на принципа. Прапрадядо ми решил за разнообразие да кръсти сина си Стоян, но явно на съселяните това не им понесло, защото цял живот му викали Цоко. Баба ми дори по паспорт се води Цокова. Това съвпада и с друг невъобразим обичай – на всеки да се дава някакво алтернативно индианско име. С изненада открих, че моят роднина дядо Лалю всъщност се казва Радю. Това, обаче, явно вече само той го помни. Подобни случаи бол.

Друга идиосинкразия. Всички котки в селото се казват Писю, но за сметка на това са неизбройни. Освен другото са и човекоядци. Последния път ми изядоха ушите, и то добре, че само с това се разминах. Още с пристигането ме налази многоцветна сюрия и бях принуден да им дам повечето си храна. След като останах без такава далновидно реших, че всъщност не ми е до ядене и карах главно на слънчево хранене. Угасих си съзнанието, седях в съзерцание и си бърках в носа за духовно прочистване. Няколко дни по-късно един вътрешен глас ми припомни лафа за Хитър Петър, който тъкмо научил магарето си да не яде, и то взело, че умряло; та слязох до downtown-a на селото и се нагрухах подобаващо.

Последното лято нямаше гъби и не можах да повторя приключенията си от ей този разказ. Нямаше раци в реката, почти нямаше и река, което малко ме натъжи, но нали не го мога това, та се отдадох на други страсти. Обикалях балкана, нищонеправех стръвно, няколко пъти дори си опекох царевица и картофи на жар.

И ето, както пиша сега, осъзнавам, че само цапам с думи красивите си спомени. Затова ще спра и ще оставя мълчанието да ги доразкаже. Както е казал поетът, тоест аз:

Звукът достига определени граници.
Тишината обгръща всичко.



Тагове:   импресии,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tinyblizzard - (влиза и пази тишина. тишината се опитва да избяга)
22.05.2007 22:51
пази хубаво тази прекрасна тишина в себе си. за из път*)
цитирай
2. nav - Ех,
22.05.2007 23:18
най-после те разконспирирах. Падна ми в ръчичките :)
цитирай
3. tinyblizzard - туп!
23.05.2007 02:02
в тях май е уютно))
цитирай
4. dana55 - Привет!
25.05.2007 08:58
Село, тишина,после балкан..о, я прати една царевичка на жар!
цитирай
5. анонимен - spider4o
23.10.2010 05:08
Ломец е и моето село. Същински рай.
цитирай
6. nav - :)
23.10.2010 09:25
еее съселянин, добра стига :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2371056
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930