Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2016 09:29 - Как да бъдеш вечно млад
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 3480 Коментари: 7 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Винаги ми се е струвало така. А на теб? Има красота в това, че едни и същи принципи се проектират в различни аспекти на живота. Философия и мода. Вътрешно и външно. Има го дори написано на Смарагдовата плоча на Хермес Трисмегист:

Каквото е долу е и горе. Една същност е във всички неща. Чрез този принцип ще имаш власт над света. Използвай го мъдро и със смирение.

По този повод си обръснах главата. За да съм нов. За да се лея. От индианец се превърнах в туг. Дългата ми коса се развяваше по други рамене (дадох я за перука) и така придоби двоен живот като в роман на Павич.

Друг път пък се постригах в Кастро, гей квартала на Сан Франциско. Казах на фризьора да ме спретне по последна гютверянска мода. Подостри ме като молив и ме зализа като сметанова торта, като не спря да флиртува с мен през цялото време. Усмихвах се с дуенде на устните. Случвах се по неповторим начин.

Няколко години след това пък станаха модерни черните прически, с изпилен фейд отстрани, с линия и прочее. Издирих най-сръчния черняк в Лос Анджелис и се метнах на стола. Дялка ме час и половина, докато бъбреше на очарователен жаргон, от който нищо не разбирах, но ме топлеше някак.

Виздаш ли, cuz, сега си толкова шарп, че жените ще се порязват на теб.

Мнението на околните малко ме интересуваше. Но се чувствах нарисуван отначало. Свирках си.

После тръгна сериалът Сите хипстъри заеднои бръснатото отстрани с лимба отгоре разтърси масите като мексиканска вълна. Куцо, сакато и плешиво се зазализва тертипно. Даже кучетата взеха да си подстригват така. Издирих най-модерния салон във Вегас и им дадох заданието. Излязох светещ и с газирана душа.

Всичко това прилича на робуване на модата и за много хора е точно така. Липсата на индивидуалност кара някои да копират сляпо кориците на списанията. Тази повърхностност не докосва нищо вътре, доколкото вътре изобщо го има. Но е старо знание, че привидно повърхностните неща мога да се правят с дълбочина и съзнателност. Тогава модата става алхимия.

Взех да правя същото с дрехи, музика и каквото друго се сетя. Оказа се, че няма нещо, което да не може да бъде превърнато в нова кръв и живот. А когато човек живее така, без да се привързва към конкретна самоличност, остава вечно млад. Остаряват само онези, които не искат да се променят.



Тагове:   промяна,


Гласувай:
9



1. katara - и аз така/ хахах/ по здрав,нав!
20.03.2016 09:37
материята следва..енергията ,или..
обратно..как беше ?!
цитирай
2. sestra - Не искат да се променят
20.03.2016 10:24
страдалците от неплодовитото страдание привързаност към себе си. Имам си още един нюанс към описаното състояние. Живеем, за да ставаме по-красиви отвън и отвътре - материята е едно с енергията, Джули Стар ;)
цитирай
3. nav - katara
21.03.2016 20:59
Мдаа, проектират единната същност, от която сме всички.

Материя = Енергия. Науката най-после догони алхимията.

:)
цитирай
4. nav - sestra
21.03.2016 22:53
Добре казано :)
цитирай
5. martiniki - вярно е,
24.03.2016 17:33
с напредването на възрастта - пфуу, все едно животът се отприщва и човек започва да го живее все по-умело, да се наслаждава
цитирай
6. nav - martiniki
24.03.2016 22:06
Абсолютно, радвам се, че мислиш така :)
цитирай
7. zemela - Самоактуализацията и самообно...
25.03.2016 11:41
Самоактуализацията и самообновяването са интересни играчки, стига човек да има смелостта да се забавлява с тях :) Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358511
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031