Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2010 14:39 - Завръщане
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 6506 Коментари: 19 Гласове:
15

Последна промяна: 20.02.2012 18:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
С риск да ме помислят за луд, и то с право, ще споделя за начина, по който усещам света. Още от малък живея с невероятното усещане за живота като епос. Така и не можах да приема идеята за семейство, работа, комфорт и сигурност като цели в живота. За мен съществуването е непрестанна еволюция, революция и епичност дори в най-ежедневното. Затова и никога не съм търсил лесното, а и съдбата, като един истински верен приятел, сякаш усети съшността ми и ми прати серия от предизвикателни ситуации, като рак, баща алкохолик и битови премеждия, за да ми даде възможност да разгърна епичното в мен. Понякога имам чувството, че паралелно изживявам минали животи, в които съм монах, военачалник, революционер, реформатор, бохем и мистик. В този смисъл отиването ми в Америка и по-специално във Вегас, за мен беше мистично пътешествие в пустинята и самотата, където да преоткривам себе си и да осъществявам духовна връзка с космоса. И наистина, какви ли не изпитания трябваше да преодолявам там, да се напрягам до крайност, да се справям с изолацията и самотата, защото във Вегас аз съм извънземен, или поне различен животински вид, който местната фауна не може да проумее и приеме. Вече три години съм в тази пустиня и усещането ми за пустинник придоби осезаеми имерения. Чувствам се като един от онези древни мистици, които доброволно напускат света на навика и конвенцията, и отива в пустошта да общуват с вътрешния глас, който разказва същността на света. Наистина е удивително как в началото на двадесет и първи век, в ерата на технологиите и масовите комуникации, е възможно да се осъществи същото духовно пътуване, каквото са поемали онези древни отшелници. В Лас Вегас, сред гмежта от хора, казина, забавления и зрелищност, аз водя живот на отшелник. Вичко наоколо ми сякаш е виртуална реалност, през която се плъзгам без да ме докосва. Напълно сам сред множеството, виждам околната реалност като холографски образ, през който мога да прокарам ръка, нереален, въображаем. Всъщност Вегас е съвършената хиперреалност, в която хората са повярвали и затова могат да докоснат. Аз изучавам тъканта на тази хиперреалност и се уча да я усуквам във всякакви форми, да разшифровам кода й и да виждам през нея. Затова и завръщането ми у дома вчера беше преживяване наситено като първа глъдка вода след безкраен преход през пустинята. Седях в самолета и гледах безкрайното поле от облаци под мен, чувствайки се като извънземен, който за пръв път вижда тази красива планета и е запленен от хубостта й. Облаците ми напомниха за Атрею от Приказка без край, яздещ усмихнатия дракон на късмета, и отново ме обзе чувството за приказност и епичност, за безкрайната красота на този измислен свят, в който имаме късмета да пребиваваме за миг.

Чудесно е да можеш да погледнеш на нещата от високо, буквално (11000 метра) и метафорично. Толкова е чудесно, че плаках в продължение на четири часа. В същото време на екраните даваха лигав американски филм (Leap Year) и на част от мен й беше хем тъпо, хем забавно (самонаблюдавайки се), че околните ще си помислят, че плача на филма.

Както и да е, вече съм на родна земя и ме е обзела невероятна еуфория. Не от патриотизъм, а защото два месеца и половина ще имам свободното време да пиша и да чета каквото ми се чете. А също поради това, че се чувствам свързан с тази земя и език, и въпреки кризата и повсеместната селяния тук, имам невероятна среда от качествени хора, с които да се споделям. Седя си сега вкъщи, пия си любимия чичо, пуша си ръчно свита цигарка, а Нечо свири на китара Grace is gone на Дейв Матюс до мен. Моментът е съвършен и поради това безкраен.





Тагове:   щастие,


Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bapha - безумия... добре дошъл!
09.06.2010 15:04
ако успееш да се абстрахираш от селянията (както си успял във Вегас), ако успееш да се заобиколиш само с качествени хора, ако успееш да чуваш китарата и навън, кажи ми как става, мамка му!
ама добре дошъл... със сълзи и гръм...
цитирай
2. diana12 - :)
09.06.2010 15:35
Привет и от мен....Тук не е чак толкова лошо, даже повече ще ти хареса!
цитирай
3. tili - За такива съвършени моменти
09.06.2010 18:00
си струва да се живее! Дбре дошъл и приятни любими занимания:)
цитирай
4. eleni - нашествие от дракон, значи;)))))))))
09.06.2010 18:10
ха наздраве, драконе! тия дни ще се включа в пеенето/пиенето
цитирай
5. krassko - Добре дошъл в Ада :)
09.06.2010 19:21
Два месеца и половина е много време. Как ли ще се чувстваш след две седмици...
Дали няма да ти липсва Вегас. Всичките ми познати и приятели като си дойдат и на втората седмица започват да нервничат и искат да си тръгват.
Но ти си различен и съм сигурен , че времето няма да ти стигне :)
Поздрави!
цитирай
6. strannica - :))))
10.06.2010 09:16
Биографичен разказ за мен :)))
Само дестинацията не е Вегас :)
Човек, преминал през това и с подобна вътрешна нагласа, възприема и тукашната "селяния" вече по-различно..... нещо като "вижда през нея" :) ...главното и определящото си остава "вътрешната епичност" - въпреки битовите премеждия и др.под.
Приятно прекарване в България!
цитирай
7. nav - йо
10.06.2010 15:00
Благодаря за приветствията, другарчета. Лятото в БГ ще е епично по своеобразен начин. Оле.
цитирай
8. bradata87 - ...хо-хо-хо и ХХ бутилки в...
10.06.2010 23:16
честито прибиране..
селенията всеки гледа, изтрива или сменя кожите по-добре от хамелеон или змия...
да видим какво ще намериш този път под кожите в България....
Весело лято и до скоро, пък остави няколко чичовци за нас - предпочитам американския президент
цитирай
9. nav - хъхъ
11.06.2010 08:34
За бившия Бушмил ли говориш ;)
Аз си карам на чичо Джак.
цитирай
10. dennis - :)
12.06.2010 14:40
Родината е като зодиакалния знак - дава ти се веднъж, а влиянието й се простира доживот.

Добре дошъл, Нав!

...и се чувствай така, както "Камъкът си тежи на мястото!" :)
цитирай
11. анонимен - др.КАКАта- Добре дошъл у дома!
17.06.2010 08:22
Когато нашият ангел -хранител ни праща послания той звалийката не подбира вестителя ,от нас зависи дали ще ги разберем,а в това отношение ти като че ли имаш боабабски способности.Нека да е лято -в душите ни ,.тук си е хубаво...
цитирай
12. nav - :)
17.06.2010 14:48
Мерси другарчета, това ще бъде славно лято :))
цитирай
13. анонимен - :)
23.06.2010 18:59
Добре дошъл! :) Чак си представих дракона на Щастието и Атрею като четях.. Много ЖИВО пишеш, както винаги.

(Живо е с caps lock, не защото викам, а защото е с по-различен тон от другите думи. & btw се присъединявам към 6. напълно)

Поздрави,
Свети
цитирай
14. анонимен - ;)
23.06.2010 19:03
Да, де да - дракона на късмета..
цитирай
15. анонимен - Фръцла-та
25.06.2010 23:30
Човеко, човеко, докато имаме блогове сме все още само наблюдатели, до съзерцанието има още бая игра, гордостта ни е малко в повече, за сметка на ниското самочувствие и матричните комплекси, добре боравиш с мислите си,...за сега, тия "акценти" и "залъгалки" са наистина висш пилотаж на мисълта, но някак си в физиономията на снимките ти липсва, одухотворенността, харизмата, чувствеността, на мъдрия човек, така че , за сега си само ПИЧ и половина, и то без вкус. Естетиката е висшето образование за духа, или, който не е чел да го ду...:), между другото още не мога да разбера Кант/Хегел е пич, като теб/. а ти
цитирай
16. nav - Фръцла
27.06.2010 13:26
Неспособността да четеш в контекст е типична повече на мъжете. Попрочети ме по-обстойно и ела да си говорим пак. А иначе подобен коментар, дори и в случай на абсолютна правота, говори за проблеми с егото. Мъдрите хора не критикуват, а предоставят среда за израстване, вдъхновяват и се усмихват на човешката закономерсност. И тъй като коментарът ми започва да прилича на това, което критикувам в твоя, ще кажа само, ако имаш какво да ми кажеш, можеш да ми го кажеш на кафе в следващия месец и половина. Аз умея да слушам и да се уча. navivonavi@abv.bg

Нямам претенцията да се съм пич, но пък добрия вкус ми е признат от много хора с добър вкус ))
цитирай
17. svetliche - :)
20.07.2010 18:41
Много хубаво сравнението с Атрею ;)
цитирай
18. nav - :)
21.07.2010 02:50
Ми аз съм си дърт Енде фен.
:)
цитирай
19. анонимен - Докато пътуваме като пустинници...
30.12.2010 20:14
Свежо, интересно, вдъхновяващо и мъдро! Благодаря ти за това епично четиво! Бъди здрав и пиши!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2371024
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930