Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.02.2008 09:49 - Дзен на Чорапите
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 5601 Коментари: 12 Гласове:
0



Нощта е тиха.

Не, това не е хайку. Просто нощта е тиха, тъй като няма шум.

Жълтото куче ме гледа и допира муцуна в мен.

И аз го обичам. Заради спокойствието. Защото е жълто.

Звуците на ‘Боса Нова’ се смесват с цигарения дим и се вливат в кръвта ми, за да ме придвижат.

Плюнча си пръста. Размахвам го като хвърчило. Аз летя.

Дупката на чорапа смущава полета ми. Запушвам я с ръка. Обаче знам, че е там.

Ще посветя минута на тях – чорапите. Дори ще им посвиря на цип от уважение. Те се износиха заради мен, както аз се износвам, за да живея, за да обичам.

Тези мои чорапи, които захвърлям вечер с безсъзнателен жест.

Не и днес. Днес те имат празник. Сега го измислих.

Ще се грижа за тях и ще помня. Ще вложа благодарността си към Живота в жест към тези слуги, тези мои братя.

Оглеждам се в тях. И аз и те сме сбор от молекули. Молекули с цел. Дали те я съзнават? Аз разбирам ли своята? Питам се, значи съм жив.

Но какво ми навяват тези чорапи . . . Нещо се опитват да ми кажат.

Дупките ме смущават . . . какви гигантски символи. Изгубвам се в тях. Поглеждам пак. Не си приличам. Тези очи, пълни с тъга, не са моите.

Ще оставя редовете да ме водят. Те винаги водят към мен. Само трябва да пиша. Химикалката се плъзга с лекота. Тази лекота ще следвам, където и да ме отведе. Лекотата, с която чорапите се късат, сякаш се усмихват. Рисуват бримки по себе си. Картини от бримки. Вече зная, че са щастливи, постигнати. Формата е празнота, празнотата е форма.

Това е дзен на чорапите.

Трябва да ги пусна да се слеят с дупките, въкреки любовта ми към тях. Те не се нуждаят от моята обич. Тя не ги освобождава, а ги затваря в нуждата ми.

Ах, тази лекота, с която се случва всичко. Понякога я губя. А трябва само да погледна чорапите и техните усмивки. Наплюнченият ми пръст отново цепи въздуха. По-лек от грижите си, аз летя.



Напоследък си мисля за самотата. Предишните две години тук прекарах в уединение, пишейки неща като това. Сега се очертава подобен период. Добре, че са трите ми другарчета, че иначе съвсем ще изпадна от битието. Има една неземна радост, която ме тегли в Пустотата. Далеч от човешкия свят. И все се сещам за Безкрайна Синева на Бесон, този филм сякаш ме разказва.
Тези дни ще опиша историята на самотата ми. От тъгата до усмивката. Горният разказа е част от това пътуване. 
Всъщност самотен се чувствам само сред хора. Изключенията подчертават правилото. А насаме със света общуването е неизчерпаемо. Както беше казал някой, скучае само онзи, който няма за какво да разговаря със себе си.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. buboleche - хм..
01.02.2008 09:55
това "Всъщност самотен се чувствам само сред хора. Изключенията подчертават правилото. А насаме със света общуването е неизчерпаемо. Както беше казал някой, скучае само онзи, който няма за какво да разговаря със себе си." много ми хареса. И аз така.
цитирай
2. eleni - конецът и иглата
01.02.2008 10:00
биха били поругание
като да зашиеш усмивка


лекота...


цитирай
3. sunflower - аз пък вчера
01.02.2008 10:15
прочетох следната мисъл:
"Лек за скуката е любопитството. Лек за любопитството няма." :)))) за съжаление забравих на кой е :)
цитирай
4. taraorasi - колко е хубаво да дойда тук
01.02.2008 13:50
и да намеря Вратата ти отворена
и всеки път Стаята ти - различна е
разпридаш бримка след бримка, и отвъд прозират нова след нова вселени
този свят на тиха самота в полумрака е неизбродим - там няма цвят и звук такива, каквито ги познаваме, няма и пустота, няма дзен ...
но, няма начин, използвай думите
малцина са тези, които могат да разкажат за това
пътувай ...
пиши ...
цитирай
5. nav - тара
01.02.2008 21:16
къде врата, бе кака. То дори перде няма. Задникът ми е лъснал като слънце. По-консервативните се стряскат и мърморят, други идват за слънчеви бани ;)
цитирай
6. eleni - душко
01.02.2008 22:16
тара ще прощава, че наВместо нея отговарям, ама ми напря изотвътре:
Кво слънце, бе?! С тия часови разлики, докат дойде до тука, задника ти от слънце става на месечина. На лунни бани идваме, на лунни:)

мЕ-се-чи-на, мЕ-сечи-нааа.....
цитирай
7. taraorasi - прощавам ти, сестро
02.02.2008 02:02
аз се чудя що по едно време някак ми олекна, а то, ти си говорила тука наместо мене
да му пратим перде на брата, да се позакрие
и колко мило - той ме нарече кака
откак я почна тази серия за чорапите, някак променен ми изглежда, как мислиш
абе, да взема да ти звънна по телефона, да не ни слушат тука хората, а
цитирай
8. eleni - хаххахахахахаххаах
02.02.2008 02:08
лудо семействооооо

тара, дай обаче да се разберем, само искам да ми следиш мисълта много внимателно:
ти на мене сестра - да
той на тебе брат - ок
само, ша та замоля, да не се окаже, че A=C, щото
аз на него сестра - НЕ!!!
:))))

p.s - и местим разговора в друг прозорец, че да не ни гледат тука хората мръсните чорапи, хахахахах
цитирай
9. divnaya - ей, братче тъкмо пуснах нещо тъпо в ...
03.02.2008 20:33
ей, братче тъкмо пуснах нещо тъпо в мойта градинка и надниквам при теб да видя какво ново и какво да ти кажа - разбих се....
цитирай
10. nav - :)
06.02.2008 10:58
Мерси Янче :)))
цитирай
11. nav - хм
11.02.2008 23:42
Обикновено се връщам сред хората, когато намеря някой, който да ме върне там. Малко го могат, но съдбата си знае работата.

Поздрави :)
цитирай
12. taraorasi - http://smurttaimomicheto.blog.bg/
14.02.2008 06:27
НЕ проПУСКАЙ едно различно театрално преживяване
който и да си ти, който сега четеш тук
иди и виж
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2367857
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930