Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2007 18:01 - Минута мълчание (с пълна уста)
Автор: nav Категория: Изкуство   
Прочетен: 8349 Коментари: 36 Гласове:
0

Последна промяна: 29.05.2007 12:16


Шоколад с пълнеж от синьо сирене. Това не е вкусна измислица, а само първото. Марица, която казва Р на чужд език, ми дойде на гости в блога. Това защото наскоро и тя се обложи (хей тук), та вече й се радвам и задочно.
Малко са хората, които дотолкова въплъщават думата идиосинкразия. Които могат да падат с листата и да застиват в тон с пейките. Обичам да се разхождам с нея по онези коридори отвъд реалността (има ги в Матрицата 2), където не съществува нищо друго, освен каквото си помислиш. 
Ето няколко неща от нея, усладили се на поите папили:


МАЛКИЯТ МЪЖ И МАЛКАТА МИС

сутрин
слънцето в Лисабон е топло
лъчите са като рибарски мрежи
рибарските мрежи – като капани за сънища
малката мис стои на перваза
и пие кафе
с широкопола шапка
една педя
стените на чашата се затоплят
от само себе си
минути по-късно
в Лондон вали дъжд
и разплисква купичките с чай
малката мис
е подгизнала от млякото
само след час
в подредения бретански дом
вятърът, който нахлува от прозореца
суши косата й
толкова е малка
че промушва глава
през времето
което сега е слънчево
и проверява как да се облече
за следобедната разходка
ето в този момент
дори малко по-късно
малкият мъж влиза
през вратата на стаята
и от течението
забравя да поздрави


СБОГОМ НА ОРЪЖИЯТА

Броненосецът Потьомкин
непознатият мъж
който мастурбира в киното
жената на военния
с широкоекранна шапка
за всички днес
един и същи край


РУИНИ

Ру и Ни
азиатски филм
който се простира от единия до другия
край на салона
като безкрайна опашка
би се разложил от светлината
би се разпаднал на съставните си
точки
и други символи
зеленото
като символ на плодородието
и на момичето от трети ред
почти я виждам как прескача
руини от тела
и пази равновесие
по насинената от локви тънка улица
но тук е тъмно
няма кой да види



Тагове:   мълчание,   минута,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Ujas ((
26.05.2007 21:27
zvu4i tolkova zle kolkoto 6okolad sas sinio sirene. trii brato 4e ti padna ka4estvoto. Mir4ev
цитирай
2. анонимен - verno e mnogo zle
26.05.2007 23:17
shte propusna pocherpkata. A pak koko e dalech ot Prever - ne e istina. Vseki ima pravo na losh vkus obache. Nazdrave!
цитирай
3. анонимен - alele
27.05.2007 01:16
shte mi se i na men da kaja kolko e zle, ama mai ne moga da napisha po-dobro :(
daje i na kirilica ne moga da pisha
abe az sum zle mai, ma kvo tolkova, pone sum anonimen
цитирай
4. анонимен - mnogo dobro!
27.05.2007 01:21
ne cheta chesto poezia, no mislq da zapochna! I osven tova, otivam da si kupia shokolad, za da zapazia po-dugo prekrasnija vkus:)
цитирай
5. анонимен - идио-какво? :-))
27.05.2007 10:35
не ми казвай разбрах го по идиотските писания на синьото сирене, голям майтап и буламач пълен. турбо познах те по алелето,но и аз като теб не щъ да обиждам човека като му кажа колко зле е постинга.
що като няма кво да кажеш цитираш чуждите булшийтс бре,навчо?
цитирай
6. nav - анонимен 3 (алеле)
27.05.2007 15:52
печелиш моя приз за най-ироничен коментар (на коментари) евър. Ревах от смях. Обади ми се в кю-то да изразя лично адмирациите си и да те почерпя (съвсем сериозно).
цитирай
7. анонимен - ama zashto vsichki sme anonimni?:)
27.05.2007 16:05
strahotni sa stihotvoreniata, samo tova moga da kaja. aaa i - kazvam se tania:)
цитирай
8. tinyblizzard - нав,вземи ме и мен когато черпиш номер 3!!:)))
27.05.2007 16:20
искам и аз да го черпя!:))) после можем да започнем да си пишем на латиница в айсикю, аз там така пиша:)
Иначе ето ви нещо за оправяне на вкуса:
:)))

Сутринна закуска

Той сипа кафе
в своята чаша.
После сипа в кафето си мляко,
после — захар
в своето мляко с кафе.
С малка лъжичка
разбърка
и бавно изпи
своето мляко с кафе.
Остави си чашата,
без да погледне към мен,
запали цигара,
направи от пушека
кръгчета,
след това пепелта
в пепелника изтърси,
без да продума,
без да погледне към мен.
Стана,
сложи си шапката,
мушамата облече,
защото валеше,
и излезе
в дъжда,
без да продума,
без да погледне към мен.
Аз хванах главата си
и мълком заплаках.


цитирай
9. nav - Ама душице,
27.05.2007 16:42
има хора с хроничен вкус на кебапчета в устата. И в това лошо няма, стига да не се опитват да ме целуват.
Тези коментари са наистина забавни. Като онзи едър бугарин, дето отишъл в суши ресторант, разгледал менюто и казал: Ква е тая дупка, тук пържоли няма ли?
цитирай
10. анонимен - честно казано нищо не разбрах, сигурно сте ного умни ((
28.05.2007 03:07
обаче усещам,че пред картина на Пикасо би развил теория за красотата на душата, а № 8 маже тъпотии наред. що не?като има кой да ги лансира.суши омазано с лютеница ли каза?ил прости си имаш лош вкус в устата?? ;)
цитирай
11. анонимен - ха
28.05.2007 08:40
това май е превер...в превод на валери петров. но щом номер 10 мисли, че са тъпотии, да му е сладко!:)
А инак нав има да ме черпи две малки, за един бас...ма дано се сети! айде със здраве
цитирай
12. анонимен - РУИНИ
28.05.2007 12:17
Кажи ми кой ти е учител и аз ще ти кажа кой си...

Лета
цитирай
13. nav - Мда,
28.05.2007 16:03
Марица миролюбиво се опита да оправи вкуса на кебапчета с малко Превер, но полза никаква. Казах й аз, че е хронично.

Не е от вчера всичко неразбираемо да се вкарва в графа празни приказки.

Таня, причината за анонимността се вижда в самите коментари.
цитирай
14. анонимен - za6to da ne govorim gluposti postojnno??
28.05.2007 16:53
taka heptem njma da ni razbirat,a nie umno 6te se izdignem v o4ite na slepite. prever
цитирай
15. анонимен - :)))
28.05.2007 18:45
Тук стана интересно...
Nav и номер 8 така "забързаха" нещата, че останаха неразбрани ...

Вела
цитирай
16. анонимен - До днес не беше така ...
28.05.2007 18:57
Мисля, че "ястието" е малко пресолено :)))

Лета
цитирай
17. pafka - шоколад с чили обичам,
28.05.2007 19:12
защо не и със синьо сирене...

не разбирам защо са разстроени гостите,но в такъв случай се казва " не се оплаквай, просто смени кръчмата";)
цитирай
18. nav - Лета,
28.05.2007 19:13
знам, че е вулгарно от моя страна да моля твоята лаконична душа за обяснения, но ще се радвам да чуя твоето мнение по темата. За мен то е важно.
цитирай
19. анонимен - И аз искам да дам мнение :-))
28.05.2007 19:21
Тема няма. Големи глупости има след нямането. И единственото интересно са коментарите на анонимните, бравос амигос, без да се броят №8,9,14 и 19. Сега както казва pafka, сменям кръчмата, че ми се додрайфа тук.
Намирам душата на Лета за правдива, а стопанинът за човек с лош вкус, който не си го признава.
цитирай
20. анонимен - opa, debat ;)
28.05.2007 19:49
poglednah i az. posle vljzoh kato anonimenq njma razvaliame tradiciata; abe hora ostavete gi tia dvamcata be kato iskat da si obmeniat gluposti. jalko za vas drugite, che se habite; inache vi chetoh s vnimanie i respekt. Vela kade vidia zabyrzani neshta niamam idea.
ama chestno li gi govorish tia, admina? padna mi v ochite, no to nikoga ne e kysno da stanesh za rezil.
Drugite anonimni da znaiat,che shte im iztrijt komentarite.
цитирай
21. анонимен - :)))
28.05.2007 20:53
Харесва ми, когато има върху какво да се замисля, когато те чета.Тук е малко схематично...
Мисля, че ти владееш друг стил...

Лета
цитирай
22. анонимен - abe hora vzemete se v race!!
29.05.2007 01:08
i poprochetete malko knijki, puk posle pishete komentari po blogovete....puk togava i anonimnostta nqma da e neobhodima:)) Chetene tri pati na den i kultura na hranene mu e maikata!, nomer 24
цитирай
23. nav - #22,
29.05.2007 03:28
как ще се трием, бе. Тази чест е имал само ok3223 ;) но неговото ниво още не са го достигнали тук, въпреки усилията.
Кажи с какво ти паднах в очите - с това, че харесвам екзотични кулинарни комбинации или заради симпатиите ми към нестандартна млада поетеса, която се ползва с уважението на някои от утвърдените бг поети и критици??

На останалите ми се ще да кажа, че всякаква критика е добре дошла. Критиката е основата на развитието. Но има разлика между обосновано несъгласие и реплики като 'trii brato 4e ti padna ka4estvoto', '№ 8 маже тъпотии наред' и 'що като няма кво да кажеш цитираш чуждите булшийтс бре, навчо?'

Културата на коментиране изисква толерантност към чуждата различност, ясна аргументация и спазване на добрия тон. Толкова ли е трудно?
цитирай
24. nav - Единайска,
29.05.2007 03:38
припомни ми за баса, а после да те водя на черпня :)
цитирай
25. анонимен - навиго
29.05.2007 06:57
верно си се изложил с този пост братле ;) що не си ги бълвате насаме тия тъпотии. и какъв превер, не бъдете опортюнисти с жълто около устата.
цитирай
26. nav - #27
29.05.2007 08:32
Да приемем, че си станал твърде рано и си пропуснал коментар 25.

Но при следващия подобен спам, в който (анонимен) не казваш нищо, освен епитети, ти тегля ножа.
цитирай
27. анонимен - № 27
29.05.2007 09:02
понятието поетеса не го барай тук. жените не могат да пишат,това първо, но има редки изключения (не се отнася за гореспоменаваната). не ти вярвам,че някой харесва написаното, защото то е качамак, но не поезия, това второ. трето, добрия тон спазвам когато добрия вкус е налице, иначе съм безмилостен. за общо сведение от 15 години съм критик и писател, това момиче не съм го чувал и не вярвам да го чуя, нито вярвам на защитните ти изблици, защото вярвам на очите си. и пето, за да не съм голословен, защо просто не ни кажеш `чуждата различност`(която не вкл. кулинария) защо прилича на помия, вместо на суши? (не обиждай деликатесната храна, нито дори кебапчетата). време е да признаеш, че си повърхностен дърдорко като изтриеш мненията на всички, особено моето, за да видим колко ти е прага на търпимост към чуждите правилни мнения. ок?
цитирай
28. tinyblizzard - списък с обещания:
29.05.2007 10:00
няма да пиша повече. чужда поезия:))
няма да харесвам абсурдни пиеси.
ще чета само книги, от анонимни автори:)
цитирай
29. nav - Ех,
29.05.2007 12:27
сега разбрах какво предизвика такова анонимно ожесточение. Сравнението с Превер. Взимам си го назад, мир да има. Това си е мое чисто субективно усещане, което може да е повлияно от личното ми познанство с нея и да няма връзка с действителна прилика.
Също така за протокола ще уточня, че не твърдя стихотворенията й да са добри, а само че на мен ми харесват.
цитирай
30. pafka - не бих нарекла ожесточението анонимно,
29.05.2007 12:34
макар да не се е подписало.

за непредубедения читател подобен пост не би бил никаква провокация, най-малко такава.

гневът показва страх от различието, може би, трябва да питаме чичко фройд или юнг...

пък и върху чистото най-добре се цапа:))
цитирай
31. анонимен - pafka ти си извратен тип
30.05.2007 01:42
шоколад с чили, пфу
цитирай
32. felixkotkov - :))
30.05.2007 09:37
Е това да иска човек - мила мари моме:)) Ский къв ебат настана. Аз да си кажа, че от моята скромна кула - твоята поезия мога да я видя само ако погледна нагоре:) Тъй че гоу гоу гърл пуър хихихихи
цитирай
33. pafka - :)))))))))
30.05.2007 11:19
32, много интересен вкус има, ако не си ли ял/а ,

тичай в първия супермаркет да си купиш ;)
цитирай
34. emm - мдааа
31.05.2007 17:31
и аз имах късмета да я забележа :) одобрявам, силно одобрявам :)
цитирай
35. morelloblossom - обещание
04.11.2007 13:36
Мари,обещай:
"да пиша...
да харесвам...
да чета...
повече. "
)))
цитирай
36. анонимен - link
03.06.2008 14:44
Наместо анонимните да спорят за глупости, предлагам им, ако случайно знаят френски, да надникнат ето тук: http://xtream.online.fr/Prevert/desespoirs.html
Иначе и аз съм анонимна, заради традицията.
А който не харесва подобни неща, да не ги чете, защото лесно се плюе, а е трудно да разбереш, осмислиш скрития заряд и емоция на подобен род поезия!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nav
Категория: Изкуство
Прочетен: 2358246
Постинги: 319
Коментари: 2999
Гласове: 8046
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031